Regnväder

Berätta när man är helt nöjd med vädret?! Har i och för sig varit det i några dagar nu, men då har man sagt att det är så varmt. Idag så regnar det, INTE kul alls. Vi som hade tänkt ta en cross sväng idag med. Då blir det att ta hela familjen med till affären och handla mat. Kul så det förslår.

Och kul blev det ju inte. Simon o Felix sprang runt o försökte på så kort tid som möjligt plocka på sig så mycket mat som det bara gick. Henkan går bara och drar vagnen medans jag försökte se något vettigt i vad vi skulle äta. Det blev tacos ikväll eftersom Henkan missar fredagsmys imorgon när han ska jobba. Vi lyckades iallafall få bort all godis den här gången. Hittade färska jordgubbar som barnen med glädje fick med mjölk som kvällsfika.

Simon kom hem från skolan igår med solros och tomatplantor som dom hade odlat iskolan. Jag köpte lite blomjord och satte om dom idag, hoppas verkligen att jag klarar av att driva upp dom. Jag är inte känd för att ha gröna fingrar så vi får väl se. Om jag inte lyckas får jag helt enkelt köpa färdiga och låtsas som ingenting. Sätter in ett par bilder på dom så får vi se senare hur det går för mig.

Plantor

Simons plantor

Ska gå och lägga barnen och läsa saga för dom. Nu läser vi "Lasse-Maja och guldmysteriet", bra bok!! Ikväll ska vi lägga oss i Felix säng för han somnar jämnt så då är det nog smartast att redan ligga där han ska vara. Han blir så arg när jag lyfter över honom i sin egen säng.

Torsdagen har alltså gått.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0