Städdag och muffinsbak

Vilken hemsk dag det blev. Jag tänkte att jag storhandlar idag så slipper jag det imorgon eftersom vi drar till fjällen då. Så det blev stora kassarna till E-center och göra av med stora tusenlappen. Helt okej faktsiskt för jag slapp ha med mig barn o karl. Så började det hemska med dagen när jag klev in genom dörren hemma. Ska lämna Donna hos mor o far i helgen så jag tänkte att golven städar jag av ikväll, ska ju inte var hemma i helgen så jag kan ju bara snabbstäda resten. Snabbstäda ja. Visst. Det blev inte så där jättemycket dammat kanske, eller rättare sagt så blev det jättedammat. Spolade rent ALLA krukväxter, när hände det sist?! Slängde ut ko-mattan och när hände det sist?! Dammade och fejade rätt ordentligt, blev lite rädd för mig själv där ett tag. Hade ju som vanligt mp3-spelaren i öronen och lyssnar just nu på Anne Holt "Blind Gudinna", då är det lätt att bara jobba på. Till Myskje på kvällen och lämnade av en nyklippt Donna där. Klippte henne innan vi drog dit, det blev en liten pudel kvar på vårat köksgolv av hennes hår. Förutom allt hår som satt fast på mina kläder och i munnen på mig. Inte så lätt att klippa henne heller för hon hatar det så hon piper hela tiden och strätar emot. Lätt är hon ju inte heller när hon tar i, men med lite hårda rop och lite drag i svansen så gick det ju. Skönt att få bort lite hår på henne. Efter kramar hos mormor o morfar, vi blir ju borta ett tag. Så var det hem och göra det som jag lovade mina barn i går vid ett sånt där svagt tillfälle. Ni vet när man är snäll och lovar saker som man sedan funderar "VARFÖR". Det blev muffinsbak!!! Kom på det igår att vi skulle nog ha med lite såna till fikat i fjällen. Kunna bjuda våra grannar på där uppe så vi sen blir av med dom. Så det blev storbak av. Det gick så klart gallant, dom kan riktigt bra dom där små grynen när dom sätter den sidan till. Väntan blev ju ENORMT lång innan dom blev klar i ugnen, 10 minuter, så Simon hann läsa saga för Felix och dom hann titta många gånger på om det hände något. Om dom blev goda? Ska nog ta en och smaka när barnen lagt sig och sovit.

Simon l?ser

Muffinsbak

Nu får vi se om jag får tag i ett bärbart internet. Då kommer jag att skriva under fjällenresan. Annars så får ni alla ha en riktigt GLAD PÅSK och vi hörs vidare nästa vecka någon gång.

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha det underbart i fjällen, jag vill också åka med...
//Petra

2007-04-05 @ 08:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0