Pappa

Min pappa är pensionär.

Skönt för honom att få en massa egen tid som inte har hunnits med förr med jobb och ladugård att ta hand om. Han är verkligen nöjd också. Nu kommer han in på kvällarna för att titta på tv, förr gick han ut till ladugården vid samma tid. Fast det är väl det ända som blivit skillnad tror jag. Än när man pratar med honom så har han fullt upp. Mycket att göra och knappt tid för fika tror jag. Till råga på allt som finns där hemma att fixa så ser han till att börja på jobbet igen. Slut på ledigheten och tillbaka på ruta ett. Med hund hemma och en fru som också jobbar på dagarna. Det slutade med att dom tre dagar i veckan som han jobbar så har jag visst fått en hund.

Nilla

Så nu blir det lite promenader med Nilla. Idag var vi till skogen en sväng för att rusa av henne. Hon är hemma hos oss måndag till tisdag och på torsdagar åker jag ut till henne för att bara ta ut henne. DET har hon ju kommit på minsann, så idag när jag skulle ta in henne så satte hon sig vid min bil och vägrade gå in. Hårdhandskarna på blev det och ta henne i koppel in. Hon är för häftig.

Kram

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vilken fin bild på nilla, kan inte du skicka den till mig? kram från Amanda

2007-11-08 @ 21:40:17
Postat av: Marie

Visst var hon häftig. Hon hittade en jättesten och stod o tittade ner på mig när jag kom, haha. Kram

2007-11-09 @ 11:51:31
URL: http://minmi.blogg.se
Postat av: Ebba Alriksson

Jag
tycker
att
nilla
var

söt

bilden.
från
Ebba.

2007-11-09 @ 15:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0