Farfars guldklimp

Jag har varit och snott lite saker. Farfar dog ifjol och nu står huset där i sin ensamhet och bara samlar damm. Så äntligen har pappa kommit fram till att hyra ut det ett tag iallafall. Nu har jag varit och snott lite saker därifrån. En servis som jag ska använda till vardags. Farmor hade tre serviser och den som jag nu tagit var den ända som hon använde som finservis, dom andra två bara stog där i sina gömmor. Det blev även en byrå, spegel och karmstol som jag ska ha i hallen. Sen har jag tagit farfars guldklimp. En öronlappsfåtölj. Den ska kläs om så nu håller jag på att raggar någon som kan sånt.

öronlappsfåtölj

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att gammelfarfars möbler kommer till användning :D Hoppas det blir bra resultat efter omklädseln. Lycka till. kram från Amanda

2007-10-02 @ 16:42:54
Postat av: Nettan

Hej där!
Ja, hörde att han skulle hyra ut ddet nu. Faktiskt en kompis till mig som ska hyra med sin son. Blir nog bra det. Kul för dig/er att få lite nya saker åxå! lycka till i
nya huset!
Kram Nettan S

2007-10-02 @ 17:16:58
Postat av: Anna-Carins:kafferep

Hej!Den fotöljen kommer bli fin när den fått ny klädsel.Vad jobbigt att tömma ett hus.Alltid lättare att flytta in i ett.Jag hoppas ni kommer trivas på det nya stället.
Mvh

2007-10-03 @ 09:31:54
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0