Ännu mer söndag

Solen var ju underbar i söndags. Efter brottningen krattade vi gården. Ungarna fick köra runt med åkgräsklipparen med uppsamlaren bakom medans Henkan och jag krattade. Det gick ju jättesnabbt. Måste börja fundera på hur vi vill ha det ute på gården. Vi och vi, menar så klart hur JAG vill ha det. Tror inte att Henkan ens bryr sig så mycket. Utanför trappan har vi två land med kantstenar runtom, dom stenarna tog jag bort så jag slipper rensa ogräs i sommar. Vill hellre ha plats för spring åt pojkarna än en massa ogräs.

image361

Igår var det dags för orienteringsträning för Simon. Jag fick äntligen följa med. Så klart fick jag hjälpa till. Det var kul, men synd att barnen inte är så duktiga på att lyssna och sitta stilla. Min är inte så duktig heller, sitter ju aldrig någonsin still. Det var linjeorientering idag, då ska man gå efter en linje på kartan och hela tiden veta vart man är.

image362

Jag gick runt med två tjejer. Den ena vill hela tiden komma först, DÅ vinner man inte när det gäller sånt här. Hon genade och hade noll koll tills jag sa till henne att det är bäst när man tar det lugnt. Sen var hon hur duktig som helst. Den 10 maj ska jag följa med Simon och kanske Erik (kompis till Simon) till Gävle på tävling, vore jättekul.

Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Jadå... jag kommer stå ut... Har lite å berätta så vänta inte för länge bara.. Hihi...
Kram

2008-04-22 @ 13:12:24
URL: http://puffis.blogg.se
Postat av: Helena Nilsson

Kul för dig att något av barnen vill orientera skulle vara kul. Men jag får ju följa med på mulle och strövarna ibland iallafall.

2008-04-24 @ 18:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0