Underbara Hamrafjällen!!!

Det blev vår sista helg i Hamra för den här säsongen. Vilken helg!!! Solen lyste från lördag morgon till söndag eftermiddag. Lite typiskt bara när vi var på väg upp så sa Henkan att vi faktiskt inte sett en ända ren på hela vintern. 10 minuter senare så stod dom mitt i vägen och på tre olika ställen också. Nu börjar dom komma ner från bergen för att få i sig lite salt från vägarna.

ren

Lördag blev det skoter åkning. Vi åkte upp till Kariknallen och fikade. Barnen lurade Gert att ta skoterkälken bakom sin skoter. Henkan och jag har ju inge drag på våra skotrar. Så det blev lite buskörning för Henkan o mig när vi inte behövde ha grabbarna på skotrarna.

skoter

Felix har hoppat fram till Gert och Mimmi och Simon sitter kvar i kälken.

skotran

Henkans o min skotran.

skoter

Det tog lite tid för Gert att hinna ikapp oss så vi hann sola lite medans vi väntade på dom.

Åt faktiskt mat på värdshuset och sen blev det after ski med Coverakuten. När vi kom tillbaka till vagnen var det alldeles för fint väder för att gå in så vi blev sittandes ute en timme till.

solar

Felix försökte göra en pool påstod han. Han förstod inte varför vi inte ville bada i den för det skulle han ha gjort om det fanns badbyxor. Jojo, tur att han hade det att skylla på.

felix gör en pool

Söndag åkte killarna och jag slalom halva dagen. Underbart och superkul. Felix åker ju hela vägen upp till toppstugan och tar bananen ner. Det värsta är att han pratar hela tiden, så jag måste åka iväg en bit före för han tar sig inte ner framför mig. En gång när jag stod och väntade på honom kom han åkandes förbi mig sjungandes, han kan inte ens vara tyst när han åker själv.

Nästa gång får Henkan åka upp själv och hämta hem husvagnen.

Kram

Kommentarer
Postat av: YVETTE

vilka härliga dagar ni ser ut att haft..och GRATTIS till husförsäljningen..föresten..vart bor ni nu då??

2008-04-07 @ 21:53:39
URL: http://vettans.blogg.se
Postat av: Mimmi

Visst hade vi det bra? Kram

2008-04-08 @ 11:22:16
Postat av: Linda

Jodå... Han kom allt denna gången också... Helt otroligt. Annars hade jag snällt blivit själv...
Ser ut som ni hade toppen dagar i Hamra..
Kram Linda

2008-04-08 @ 13:04:17
URL: http://puffis.blogg.se
Postat av: Helen

härliga bilder.. vadå avis nädå inte alls... hihi

2008-04-08 @ 20:47:25
URL: http://helenw78.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0