Första advent

Äntligen har julkalendern på tv börjat. Kvart över sju imorse satt barnen och så klart jag framför tv-n för att titta. Vi blev helt sålda direkt och längtar redan efter nästa avsnitt. Lyssnade också på radion, men där hängde vi inte lika med på en gång.

I fredags var det stora pepparkaksbaket hos mormor!!
 




Lördag åkte barnen till farmor och farfar och vi drog till Stockholm tillsammans med Tomas och Angelica. Skrattade åt Henkan när vi upptäckte att han glömt ölen till bussen. Tog en öl på hotellet innan vi drog in i folkmängden i city. Köpte en julklapp var åt Simon och Felix sen blev det inge mer. Golden Hits på kvällen och riktigt kul hade vi, inga bilder därifrån tack!!! Maten där var inge vidare. Kantarellsoppa till förrätt och den var gudomligt god, men sen var det fläskfile med en potatiskaka och någon mörk sås. Det var nästan så att dom tänker lite FÖR mycket när dom ska göra maten. Underhållningen var bra och bäst var Elvis på slutet, kunde inte sitta still och inte låta bli att sjunga.

Söndag blev den stora handlar dagen. Fixade två till julklappar åt barnen + att jag fixade min julklapp också, annars får jag ju ingen.

Idag har Henkan och Gunnar dragit till Eksjö för att hämta hem lastbilen, julafton för dom nu!!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0