Trött

Efter brottningen igår så var det som vanligt Delfinen för Simon och Firren för Felix, alltså bad. Den här gången var det min tur att åka med Simon. Eftersom det är kallt på Hällåsen så vill man hellre åka till Söderala. Det var trampolin och simträning på programmet. Så det blev en massa hoppandes från 1-an, 3-an och så klart på frileken blev det hoppande från 5-an. Det som var mest chockande var att även jag hoppade från 3-an. Själva hoppandet därifrån är ingen sak, det värsta är att gå ut på trampolinen. Mina ben skakar när jag tar mig ut, riktigt skönt då att hoppa i vattnet. På simträningen så tränade dom verkligen allt, crawl, bröstsim, ryggsim med både crawl och utan, fjärilsim och att dyka iväg från kanten. Fått en ny simlärare så det känns bättre nu. Inte det att dom andra varit dåliga alls, det är bara det att nu har vi fått en utbildad simlärare. Hem och i säng för en trött kille.

Efter en skön natt med mycket sömn, så vaknade Simon och var sur, grinig och så klart fortfarande trött. Låg och skrek på golvet för han inte fick på sig skärpet i byxorna. När han lugnat ner sig kom han på den smarta tanken att fråga mamma om hjälp. Han drog ett djupt andetag och bad snällt om hjälp, klart man fixar det!!

Förstår att han fortfarande var trött efter en sån spännande, rolig och utmattande söndag.

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för den du... Vi gör ju vårt bästa.. Men tycker lika som du gör.. Är guld värt med en utbildad simlärare...
Kram Linda

2008-01-30 @ 00:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0