Kossor och barn

Bestämde med Norlunds att komma dit på fredagkväll för vanliga pizza och prata-ihjäl oss kväll. Allt blev helt annorlunda den här gången. Henkan kom hem igår och sa att han måste jobba över ikväll, fredag, så det blir inge Norlund. Han ringde dit och kollade läget och JIPPI, vi kunde komma samma kväll istället. Simon och Felix skrek rakt ut av glädje när vi sa att vi skulle till dom. Väl framme så var inte Anders klar i ladugården. Hihi, riktigt kul att se Henkan stå där inne och titta på när kossorna mjölkades. Full fart blev det iallafall när vi kom. Undrar om det alltid är så där. En karl kom och skulle köpa ägg, en var på väg dit med bil för att köpa ost och Anders ropar att det är 2 minuter kvar tills kossorna ska ut. Jag fick ta Elin och sätta henne i vagnen. Tog med barn och Henkan bort där kossorna skulle över vägen. Eftersom jag varit med en gång förr på det där så gjorde jag som Ulrika gjorde då och tror faktiskt att jag det blev rätt. Kossorna kom så snälla gående över.

Det blev pizza ute och en hel massa prat. Barnen härjade på som vanligt med mycket studsmatta.

Nyfikna på Norlunds gård?? Här är deras hemsida, Norränge ost.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0