Måndagkväll

Det blev en fullspäckad måndag kväll. Henkan åkte med traktorn till crossbanan och hjälpte till att städa undan där. Felix och jag åkte till Snäckan på familjekväll och Simon fick skjuts av farfar till Stenö på orienteringsavslutning. Ibland kör allt ihop sig.

Fick ha egen fika med till dagis. Började där med en tipspromenad och så klart hade Felix alla svar så det blev full pott. En fråga var "vad ropar alla barnen när tåget åker förbi?" . Tuta ropade Felix högt när jag läste frågan. Det är inget stortåg typ X2000 som går förbi dagiset utan ett som går med last till en fabrik som ligger en liten bit bort. Kuggfråga var "vad heter han som gör hyss". Det var en ritad bild på Emil i Lönneberga, men ett av alternativet var Jocke och det heter ju fröken på dagis. Så där fick jag hjälpa Felix på traven för han var säker på att det var Jocke. Efter det blev det skattjakt för barnen, dom hittade små påsar med kex i.

Felix med skatt

Sen fikade vi lite och efter det så blev det sång från alla barnen. Väldigt vackert och jag fick tårar i ögonen för det är ju sista dagarna nu på dagis. Skolan väntar för min lilla bebis.

Åkte ner till Stenö sen för att hämta Simon o Rasmus. Där hade dom sprungit en tipspromenad med karta och fått grillad korv. Sommaruppehåll fram till skolan börjar, men Simon och jag kommer att leta på lite träningar att åka på.

12 dagar kvar till vi åker.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0