Helgen som gick

Henkan och jag har varit upp till Finland en snabbis. Barnen var hemma med mormor och morfar. Det var en kusin till mig som fyllde 50 år så då passade vi på att åka på den festen. Kom upp på fredagen och fick som vanligt en hel massa mat av min faster och farbröder som bor "hemma". Efter att kusiner från Skåne också kommit så åkte vi till farbror Markuus stuga för att träffa en hel hög med kusiner, kusinbarn och alla andra som var där. Grillade över elden och försökte få bort alla mygg med röken.

Vid brasan


Självklart så bastade vi och badade sen i sjön, först tjejerna och sen grabbarna.

Efter sauna   Killarnas sauna

Kusinbarnen Vendla och Mala!!!

go tjejer


Sen var det mycket prat, prat, prat på svenska, finska och engelska. Det var bara att blanda runt alla språk så mycket det gick och beroende på vem man pratade med.

prat vid brasan  

Den här läckra stora myggnätet är köpt på IKEA, aldrig sett men den var superbra. Tills det kom en geting in och alla fick lite panik, haha. Det ordnade sig när snälla Henkan mördade den.


Lördag hade vi en härlig dag tillsammans jag och Marita från Skåne. Sen på kvällen var det dags för 50 års fest för Soile!!



Niklas och Marita. Kolla in Niklas skägg, lite svårt att se kanske, han har satt det i en "hästsvans".



Mycket mat, tårta och mingel.

  

Niklas blev överlycklig när bålen kom fram!!!


Dans var det också och här dansar jag med min äldsta farbror Oiva.


Mycket spring fram och tillbaka för oss, jag och Marita här.



Finska kusinerna hade kommit på en sång om Soile. Det  var rätt kul och vi kunde iallafall hänga med i rörelserna.


Mitt i sången var det våra respektive som bröt sig igenom och sjöng på engelska om att Soiles fest var grym och om hon var gammal så kunde hon gå hem, fast det tyckte inte grabbarna utan hon skulle stanna och parta. Skit kul och Soile var jätteglad för vårt framförande.


Sen kunde vi inte låta bli att gå ut på bryggan och kolla in midnattsolen. Otroligt vad ljust det är mitt i natten och hela natten också för den delen. Nästan så man kan tro att vi är kär fortfarande, haha. Och inte släpper vi bålglasen.


En helt underbar helg. Med mycket prat och mycket skratt. Hittade verkligen vänner där uppe som man knappt tänkt sig. Kusiner i massor!!! Grät när jag lämnade stället, fast det var Markuu som fixade det. Gick bra när jag sa hej då till alla andra men han började gråta och då var det kört. Så jag fixade gråtkalas där ett tag, hihi.

Underbart TACK ni alla. Har många härliga kort att minnas helgen med!!

Kram

Kommentarer
Postat av: yvette

Vilken trevlig dag ni verkar haft..supersnygg klänning du har oxå..och ett jätteffint kort på dej och henkan där på slutet.



Kram

2009-07-01 @ 22:17:49
URL: http://vettans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0