Sorry

Ibland glömmer jag bort tiden.

Alltså inte helt men den här bloggtiden kan ibland ha en egen tid-rytm. Som nu när jag kom på att det faktiskt är ett tag sen jag skrev något här.

Som vanligt har vi haft lite att stå i. Ska tänka efter vad som hänt sen i fredags när vi var hos grannar på lite mat o filmkväll!!

Lördag var en annorlunda dag för familjen Sundgren.
Henkan o Felix drog iväg till Stockholm för att gå på maskinmässa. Felix har haft nedräkning hela veckan för denna dag och värst var nog i onsdags. Då sa han "nu är det bara två dagar kvar". Hmm, killen kan ju inte räkna dagar längre tänkte jag eftersom han tidigare haft helt rätt på dagarnas längd till lördag. "Till vadå??" blev så klart min fråga då. "Till fredag" blev svaret. "Jaha, men vad händer på fredag?" han visste ju inte då att vi skulle äta hos grannarna. "Då är det 1 dag kvar till lördag". Japp, vad kan man säga, den killen har härliga sätt att tänka på!!!

Jag åkte iväg med babysimtjejerna till Orbadens spa och hade en underbart härlig helg där med mycket spa och enormt med prat o skratt. Sov över till söndag.

Simon fick vakna själv på lördagen och så här i efterhand visade det sig att det funkade jättebra. Han hade tittat på tv, ätit frukost och tränat på klarinett. Sen kom mormor o morfar o hämtade honom för att åka på orienteringstävling här i stan. Första gången killen skulle springa en bana helt själv. Det gick jättebra för honom o han kom 6-a. Inte nog med det. Det var DM och dom 5 grabbarna som kom före Simon var inte härifrån så killen gick och vann guld i DM H12!!!! Stolt var han och stoltare blev nog jag!!! Underbart!!

Söndag träffades återigen familjen efter att Felix varit på kalas, Henkan och faktiskt även jag hann med att dra ris för att få lite pengar till brottarna och Simon som sovit hos mormor o morfar. Spred ut oss rätt rejält den här helgen!!

Måndag var det jobb och skola som gällde + att snickarna kom o började fixa altan åt oss. Bilder kommer senare på den.

Tisdag jobb och skola o på kvällen fotboll för Felix och orientering för Simon. Jag drog iväg efter Simon, inte för att skugga honom utan för att ta en egen bana OCH fånga upp honom om det bär iväg. Det bar iväg. Träffade honom redan på kontroll två så vi sprang mer tillsammans än inte resten av biten. Banan var 3,2 km och inte blev det bättre av att Simon tappade sin sportidentbricka på kontroll två (han fick sån fart när Oliwer o jag drog iväg där). Det var bara att efter målgång ge sig iväg igen mot kontroll två och leta den, hittade den och fick alltså ungefär 1 km till spring i benen!! Tror Simon bestämt sig för att ta slut på sin mamma.

Onsdag.... återkommer med den dagen. Det var iallafall jobb o skola till att börja med. Simon har varit iväg o shoppat fiskesaker så det fixades iordning med det och leta mask.

Kram

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad tusan gör du vaken mitt i natten? :) haha



kram!

2010-06-03 @ 19:21:27
URL: http://idaottosson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0