Utkast: Nov. 23, 2010

Var vaken så mycket inatt att jag stängde nog av väckerklockan utan att tänka mig för i morse. Sov som en stock!! Kvart i åtta vaknade jag av att Henkan ringde, kände genast på mig att något var fel hos mig. SEN gick det i 180 här hemma. Inte lätt att förklara springandes för barnen att "NI MÅSTE UPP VI HAR SOVIT ÖVER OCH JAG SKA HINNA SKJUTSA FELIX TILL FRUKOSTEN SOM BÖRJAR OM 5 MINUTER" för att sedan när jag kommit ner o inte hör barnen röra sig uppe försöka förklara att "SIMON DU HAR SKRIDSKOR OCH GYMPA IDAG SÅ PACKA VÄSKA, KLÄ DIG, ÄT FRUKOST OCH LITE BRÅTTOM NU POJKAR!!. Magont direkt alltså. Gick ändå smidigt. Felix kom till skolan 7.55 alltså helt i tid för frukost. Simon hann äta frukost hemma och var i skolan till 8.15.

Nu sitter jag här o funderar på om jag hann med att vakna ens.

I lördags var det brottartävling i Sandviken. Roligt att mormor o morfar kom och tittade en sväng då!! Och det gick jättebra för Simon. Vann sina två första matcher, förlorade tredje och vann sista och kom då 3-a!! Helt underbart eftersom det var sista tävlingen i Knatte och efter jul går han upp i Pojk som är lite tuffare!!

Igår var vi och tittade på Felix ridning igen. Jag kan inte beskriva i ord hur duktig jag tycker att han är!!! Det ända jag måste hjälpa till med är att spänna sadelhjorden. SÅÅ kul att han hittat något han gillar. Är bara rädd att den dagen han ramlar av så stannar han på backen, men jag ska göra allt för att få upp honom igen.

Henkan jobbar på, kör lastbil igår och idag pga sjukdomar. Idag fick jag en bild på¨telefonen på en rävunge av honom. Han hade stött på den i Skutskär när han klev ur för att göra rent runt vagn o bil. Räven hade satt sig ca 1 meter från honom och sen följt honom lite runt bilen. Säkert brukar han få lite mat av andra chaufförer och Henkan hade inget att ge honom. Efter Henkan hade Nord kommit dit och Henkan hade hunnit prata med honom om räven och mycket riktigt hade den kommit fram till Nord också. DÅ fick han en smörgås av honom och blivit riktigt nöjd. Läckert med såna djur som vågar, men man hoppas att han klarar sig där runt alla stora lastbilar och traktorer.

Jag då?? Jo tack det är bra. Eller nej inte så där riktigt bra för jag är lite förkyld, men det är på övergång nu och det är bara hostan på natten som är lite jobbig. Ikväll ska jag iallafall iväg och testa Zumba och sen hoppas på att det kommer att starta efter jul så man kan gå på det!! Fullt upp med babysim, jobbet och skjutsa underbara barn överallt!! Livet är underbart helt enkelt!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vi håller tummarna på att det kommer igång efter jul :D...

2010-11-23 @ 10:54:28
Postat av: Helena

Vad är zumba?

2010-11-23 @ 19:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0