1 april

Börjades med att Felix ropade att han orkade inte upp ur sängen och ligger kvar ett tag till. NEJ DU SKA UPP. april april kom en påklädd kille nerför trappen. Japp, då var dagen igång. Kommer få höra många sånna idag är jag rädd. Kollade Kuriren för att se vad dom hade för skämt. Som vanligt i den tidningen är det svårt att bestämma sig för vad som är skämt eller inte. Fast jag har mina aningar vad som är årets skämt.

Själv är jag ingen storskämtare. I småskolan körde vi med att telefonen ringer i lärarrummet. Fröken måste ju ha kunnat den utantill, men gick lydigt ut från klassrummet för att sedan få april april när hon kom tillbaka.

NU börjar den härligaste månaden på året. Japp, det är helt klart min månad!! Inte bara för att snön blir blöt och sen försvinner så det blir dags att kratta gräsmattan. Inte bara för att blommorna börjar slå ut i diken och i trädgårdar. Inte bara för att barnen tar fram cyklar, hopprep och hörs ute mer. Utan för att jag fyller ju år den här månaden!!!!! 

Jag vet att jag älskade den här månaden som barn mest för att då kom lammen!! Då bodde man mer eller mindre i lagården med dom härliga djuren! Det var väldigt viktigt att alla fick namn. Man fick ta hjälp av kompisar ibland. Ett år hade jag hela barbafamiljen i lagården, barbastark var den minsta lilla söta lammet man bara kan tänka sig.

Ja våren har sina härliga och dåliga sidor. Citerar Liis blogg "En dålig och irriterade biverkning. Allt skit! Vart man än är så ser allt så lortigt ut. Snödrivorna, fönstren, prydnadssaker, mattor och allt annat.. Varför syns det så väl på våren?" Det är ju det som är det värsta med våren, "det som göms i snö kommer fram i tö". Vet att jag storstädat många många gånger under vintern men visst har Lii rätt att nu helt plötsligt lägger det sig ett extra lager damm över ALLT här hemma. Men DET tar vi hand om en annan dag.

Älskar vintern, men nu är det dags för underbar vår!!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0