Tiden bara rusar...

Det är mycket nu.

Söndag kväll hjälpte jag till med fikat på babysim. Det är kul att träffa föräldrar och barn på land och kunna prata lite mer med dom. Tråkigt med Felix grupp Firren, dom slutar nu på Söderala och alla följer inte med till Delfinen som är på Hällåsen. Ledsamt blev det.

Måndag kväll hade jag babysim i vattnet och Pia fixade fika på land. Även denna gång blev ledsamt med Firren för även här är barnen så stora så dom slutar nu.

Tisdag kväll hade jag ännu en gång fikat på land. Eftersom jag en gång i tiden själv har haft tisdagar så är det kul att prata med alla. Firrengruppen den här dagen ska fortsätta till hösten så förhoppningsvis kommer jag att kunna träffa dom fler gången. Det "värsta" är att dom alltid ska busa med mig. SÅ jag fick visa hur man gör dyket för dom. Japp, jag hade kläder på mig och ställde mig: "Inga barn i närheten nu, jag har inga andra kläder med mig och kommer ihåg hur det gick sist". Klart att barnen ställde sig bredvid mig och lovade dyrt och heligt att inte buta i mig den här gången. Så jag fortsatte: "tårna på kanten, böj på knäna och fram med händerna över huvudet" och PLASK så låg jag i vattnet. Barnen skrattade och även föräldrarna så klart och den här gången satt även en hel del barn på land och fikade så även dom fick sig ett skratt. Jag gjorde en "Melker" sa dom, badade med kläderna på. Riktigt kul och jo jag hade packat med extra kläder, utifall.
Sliten och trött på babysim känner jag mig FAST det är underbart att vara där bland all energi som barn och föräldrar sprider med sig. Fattar inte än idag att jag faktiskt sa NEJ först till att bli instruktör, ÄLSKAR JU DET!!!

Mycket babysim och lite hemmafix har det blivit.

Kram

Kommentarer
Postat av: Indra

Detsåg faktiskt så roligt ut när du låg i vattnet. Fast man får ju inte luras & butta ner någon i vattnet
men det var ju kul.
Puss & kram Indra

2008-05-14 @ 17:50:20
Postat av: Nettan

Hmm, förslag på böcker... Ja, det skulle väl vara böcker av Karin Wahlberg då, hon har åxå några mordfall med lite sjukhusmiljö och sånt, "Sista jouren" och "Hon som tittade in". Annars så MÅSTE du ju bara lyssna på Liza Marklund och serien om Annika Bengtsson, om du inte gjort det, de är jättebra. Jag håller just nu på att LÄSA, kors i taket, alla Mari Jungstedts böcker...

Kramen

2008-05-14 @ 20:32:30
URL: http://nettis73.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0