Tjobido

Det där med rubrik är inte lätt. Kan ju inte alltid döpa helgens inlägg med "Helgen" så idag blev det lite annorlunda.

Det blev bad och pizza på fredagkväll!!!!!!!!!

Efter Simon och jag hade fikat i lördags så gick vi på biblioteket. Märker att man inte känner sina barn så bra som man tror jämnt. Han ville låna en Sigge bok. Ingen aning om vad det var så han gick själv och frågade tjejen vid informationen. Hon följe med oss och visade vad som fanns hemma och DÅ kom den stora chocken. Det var en bok om en häst...


Det är visst en hel serie och han har läst två i skolan och lånade hem en nu. Det är den vita hästen som är Sigge. Läste så klart lite i den själv och den var jättegullig. Lånade också en sago-cd så även Felix fick något att lyssna på, det blev "Biblioteksmysteriet" med Lasse Majas detektivbyrå.

Lördag eftermiddag drog vi iväg till Mattias, Pernilla, Jennifer och Josefin. Blev bjuden på supergod mat där och sen badade barnen tunna och vi efter dom. Barnen somnade i sofforna där och det blev så att Henkan och jag tog Jennifers säng och sov över vi med. Söndag lånade vi min pappas fyrhjuling och drog iväg ut i Mo skogen med Matte och barnen, Pernilla och jag tog bilen. Dom hade ett jättefin ställe där bredvid en bäck där dom höll på att göra en superfin stuga. Grillade korv och barnen lekte så dom var superblöt när vi drog därifrån.


Tack för en härlig helg Matte och Pernilla!!!!!! Nästa gång vi kommer till er så ska vi ha hela garderoben med oss plus lite till, haha.

Hann med att fira morfar, farfar och Henkan på farsdag också.

Våra småttingar gillar inte att bada på Delfinen längre. Tror vi ska hoppa över att anmäla dom till nästa kurs. Kan ju inte tvinga iväg dom och så mycket som vi badar iallafall så tror jag att Felix inte kommer att glömma hur man simmar.

Kram

Kommentarer
Postat av: Shrek och Fiona

Tjenis!Tack själv för en super trevlig och kul lördag...Vi har inte roligare än vi gör oss.Och skönt var det med en liten skogsdag dan efter...:)Det får vi göra flera gånger.

Mvh pilla

2008-11-10 @ 16:46:19
Postat av: Ebba Alriksson

Hej har läst alla Sigge böckerna och skall nu börja om från början dom är jätte bra. Kram Ebba!

2008-11-10 @ 18:32:50
Postat av: jennifer byléhn olsson

det är bra att han läser lite häst böker duktig pojk:P<3

2008-11-11 @ 15:24:57
Postat av: Mimmi

jag läser okså sigge. boken Sam och Sigge har jag läst flera gårnger,den är jätte bra.på skolan håler jag på att läsa,Alla älskar sigge.



Ha de bra! från Mimmi

2008-11-12 @ 20:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0