Hamrafjällen!!

Äntligen har man fått känslan av vinter i kroppen!!

Var upp till Hamra över helgen för lite husvagnsfest och äntligen träffa snön. Vi åkte upp redan på torsdageftermiddag när Felix hade slutat bandyskolan. Det var ju lov från skolan så det var bara att passa på. Fredag köpte vi säsongskort i backen åt mig o Simon, så nu är det bara att åka. Simon kunde inte ha sina pjäxor och efter mycket tur fick vi köpa ett par hyrpjäxor åt honom. Skitsnygga, vita Head och han var supernöjd!! Dom var knappt använda heller!! Själv glömde jag mina pjäxor hemma, så det blev ett par nya åt mig också. Måste passa på när det var rea och jag behövde verkligen ett par nya. Dom jag har är säkert från mitten av 90-talet.


Lördagen sken solen så Påskhärligt! Det var underbart och barnen åkte hur mycket skidor som helst. Joline och Nadine också!!

Självklart blir man hungrig och fikasugen så det blev fikapaus efter ett tag.


Alla fikade inte på dricka, öl i solen var inte helt fel denna underbara dag!!

Lördagkväll var det dags för husvagnsfesten på Wärdshuset. Då samlas man för att få information om säsongen däruppe, har lotterier och äter pyttipanna med nubbe så klart. Iår hade Jonny o Henkan fixat ett eget lotteribord åt barnen, väldigt uppskattat med första pris på Barnens Hus 500 kr och andra pris Barnens Hus 250 kr, Felix vann andra priset!! Massor med små roliga priser också åt dom så alla barn blev väldigt nöjda. Sen blev det dans. Barnen härjade loss som bara den och vi vuxna försökte allt för att hänga med. Fick lite discjockey problem ett tag. Henkan tyckte inte att låtarna var så bra som spelades så han tog rodret vid panelen och började fixa musiken. Inte så väldigt populärt. Han lyssnade ett tag på en låt, sen bytte han... lyssnade lite på den låten och så byttes det igen. Det blev bua rop åt honom innan han förstod att det nog var bäst att lyssna klart på en hel låt INNAN man byter. Haha.

Hade en härlig helg i fjällen!!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0