Jo serru......

img_5135 (MMS)

Jag är helt klart ett stort proffs på städning!! Gör det grundligt och minsta lilla dammsmula försvinner.... inte. Om det är någon som kan det där med att smita från städning så måste det helt klart vara jag!! Idag började jag såååå bra, hittade en kartong med saker som blev packad vid branden. Den stog i tv rummet och ställdes dit när vi flyttade in tillbaka, alltså 1,5 år sen. Men idag åkte alla saker ur den och den är borta!!! Duktigt Marie. Det var sen det gick åt skogen. Jag skulle damma. Började med att hämta dammduk och hink med vatten och Ajax. Eller hämtade, jag tog fram den sen kom jag på att jag vill baka bullar idag. Så det blev dubbelsats med bulla på jäsning och en kakdeg in i kylen. Sen gjorde jag köttbullar och stekte potatis. Bakade ut bullar och chokladsnitten. När allt hade gräddats så såg det ut att bli så lite kakor, så jag fixade en till sats med kakdeg och gräddade. SEN var jag trött i benen. Så resultatet efter dagens "städning" blev mat till 4 personer + 4 matlådor in i frysen, 70 bullar och 2 satser med kakor. NU har jag landat i soffan och smakat av godsakerna!! Städningen är ju kvar till en annan dag så inte behöver jag vara orolig att jag missade det, hihi. Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0