Tisdag med lite att göra

Jag är ju en sån som tycker om när det händer lite saker mest hela tiden. Så den här dagen har varit lite för seg. Har varit och tagit cellprov, alla tjejers dröm. Det gick så klart bra, får svar inom tre veckor.

Felix o jag cyklade till dagis i morse, så efter att jag hämtat Simon så tog vi cyklarna för att hämta hem Felix. Blev lite lek o mellis ute. Donna fick nos på att det var mellis på gång så hon kom lunkandes för att kolla om det blev något kvar åt henne.

fika

Donna

Nybörjarna gjorde premiärdyk idag, då är vi alltid två instruktörer. Så jag drog iväg och dök lite med dom härliga barnen. Duktiga var dom också!!

Sen var det städdags i barnens rum. Igår kväll när dom skulle lägga sig så hittade vi en kubik sand i en säng och vi hittade inte cd-sagorna. Så då blev det bestämt att ikväll klockan sex var det städning. Så Simon, Felix och jag tog på stora städhandskarna o satte igång. Eller kanske inga handskar, men vi satte igång iallafall. Det blev röjt rätt rejält. Simon tog bort en bok, satte sig o läste den ett tag innan jag fick säga till honom. Felix tog bort en bil, körandes så klart mot billådan, krockade med några andra bilar och fick ta skördetröskan till hjälp att sopa alla bilar mot lådan. Tills jag sa till honom och han tog dom med händerna. Så var det med nästan allt. Till slut tog jag fram dammsugaren och började köra mot leksakerna som låg överallt i rummet, DÅ blev det fart minsann för inget fick ju hamna i den. Sen blev det skurning av lådor, skåp och golv, tur att jag tog dammet som var i bokhylla och på borden. Sen helt plötsligt så var jag ensam där med Mumin på cd-n. Vi hade iallafall rätt kul och fint blev det till slut.

simon

felix

Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Nu har jag svarat på din utmaning....

Kram

2007-04-18 @ 09:50:54
URL: http://puffis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0