Nilla

Fick besök av Nilla ett par dagar. Det skulle bara vara en dag, men jag bad om att få ha henne i två dagar så jag hann med lite promenader. Skönt att ha någon att gå med. Fast jag gillar att gå ensam med talbok i öronen, men en hund som sällskap är mysigt. Var med om något nytt när vi gick bakom flyget. Gick där i lugn o ro, talboken är lite spännande just nu för mördaren håller på att avslöjas. Då ställer sig Nilla alldeles stilla i ett par sekunder, sen rusar hon ca 5 meter in i skogen. Vad göra?? Nosen åkte rakt ner i marken o sen sprang hon runt lite så ett tag, samtidigt hördes ett väldigt litet piiip. Rusade in och drog ut Nilla, hon var enormt stark. Hon hade hittat på en liten kaninunge (såg inte ut som en hare). Stackars liten, men jag är rätt säker på att inte Nilla högg utan bara buffade på den så den blev rädd. När jag gick tillbaka så såg jag den och den blinkade iallafall.

image154

I helgen blir det Lövskär o stugan!!!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0