Trollkväll

Torsdag morgon vaknade man av ett "mamma, det är trollkväll idag!!!". Äntligen var den efterlängtade dagen här. Så strax innan 18.00 packade vi fikaväskan och åkte iväg tillsammans med Cilla, Jennifer och Julia till bussgaragen här i Sandarne. Där skulle kvällen börja med en promenad till skolskogen som hela Sandarne skola har fixat iordning och det nu skulle vara invigning för. Sägs att det var 200 personer som kom den kvällen, riktigt kul. Väl iväg på stigen som var upplyst lite här och där med marshaller så träffade vi på lite troll. Felix som är lite rädd höll mig i handen hela tiden, medans Simon så klart drog iväg före. Trollgodis bjöds det också på, russin.

troll

troll

Sen kom vi fram till elden och Trollmor själv.

trollmor

Hon berättade en saga om Smörbocken. Satte oss för att fika i mörkret och hade riktigt mysigt. Härlig idé av Sandarne Skola att göra en sån invigning av skogen. Har bestämt med killarna att vi ska gå dit en dag och titta på vad som gjorts där.

Kram

Kommentarer
Postat av: Amanda

hihi vad mysigt! Jag kommer ihåg när mamma drog iväg mig och Marcus på det för några år sedan på hällmyra. Och jag var jättesur över att jag blev tvungen att åka med men det visade sig att det var riktigt mysigt :) kram från Amanda

2007-10-27 @ 14:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0