Regn

Är det meningen nu att man ska ta bort barnens pool?? Är det så att hösten har kommit?? Det bästa med dåligt väder är att man hinner göra saker inne. Igår städade jag källaren och satte ihop soffan som vi skulle fixat för länge sen till barnens lekrum där nere. Lek och lek.... Det är nu det officiella spelrummet!!! Där kan dom sitta och spela X-box utan att jag behöver höra dom, bara för mig att stänga dörren.
Har nästan 4 rum i källaren. Det är en liten hall, lekrummet, rummet jag hänger tvätt och själva pannrummet som även är tvättstuga. Städade ur alla utom hallen. Hann inte till den. Dammsugaren gick sönder. Den bara la av när jag skulle dammsuga ur torktumlaren. Sa inte ens poff utan mer bara dööööööööööööd. Så det blev en tur till staden och inhandla en ny. Kan ju säga att dom 2000 kronorna hade jag INTE räknat med den här månaden. Nu blir det lite snålning igen. Henkan var iallafall först med att prova den nya. Kanske inte så konstigt eftersom det faktiskt är han som oftast fixar dammsugningen här hemma. Han påstår att jag fuskar, så då får han göra det själv. Nog om det. Nu är det fredag och jag ska till Ulrika och hämta ost till mamsen. Sen blir det förhoppningsvis tillbaka till Ulrika ikväll för det traditionella pizzan!!!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0