Sjukling

Igår och idag är Felix hemma. Han är mycket bättre idag, men tar det lugnt iallafall. Han är förkyld. Snorig, hostig fast inge feber. Märkets igår att han var sjuk för han låg och tittade på film i två timmar utan ett ljud. Själv hann jag med att rensa i grabbarnas rum. Alltså hur mycket kan dom hinna samla på sig?? Två sopsäckar slängde jag. Åkte på Jysk och köpte två skohyllor och ställde i Felix skrubb, så nu har han hyllor att ställa bilar på. Lite ordning blev det iallafall. Farfar har gjort tre fina hyllor som vi ska sätta upp i Felix rum.

Har gjort upp om veckopeng för killarna också. Det är svårt det där tycker jag. Det slutade med att varje fredag ska deras rum vara städade annars får dom inte sina 40 kronor. Dom pengarna ska dom själva sen använda till godis, tidningar och annat som vi vuxna tycker är onödigt. Har dragit in på godispengen när vi åker och badar också, det får dom stå för själv. Köper vi godis hem hit så är det för oss vuxna och gäster. Vi får väl se hur det går.

Redan torsdag. Veckorna springer förbi. Nu ska jag klä på mig lite och kolla vad Felix pollemasar med. Nu ropade han att jag ska leta efter honom.

Kram

Uppdatering:

Här var Felix:

Kurragömma

I tvättkorgen

Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Hur underbart är inte det då... Härliga kort.. Hoppas han kryar på sig..

Kram

2008-08-28 @ 10:33:47
URL: http://puffis.blogg.se/
Postat av: Helen

va skönt att han mår bättre... det är ju typiskt att dom alltid ska bli sjuk så fort dom kommer till dagis/skola.. båda är snuviga här.. pär hade feber igår han me.. får alltid barnens sjukdom.. dåligt immunförsvar...

peppar peppar så har jag klarat mig hittils.. nä nu ska jag gixa kokt potatis å köttbullar.. sen blir det hällmyra med stavar ikväll.. så skönt.. hoppas regnet håller sig borta..

kram

2008-08-28 @ 15:58:39
URL: http://helenw78.blogspot.com
Postat av: Mimmi

Vilken go-unge! Saknar de där bus-grabbarna! Snart sticker vi till fjälls... Kram

2008-08-29 @ 14:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0