och snö fanns det...

Underbara härliga snö!!! Skojar inte om jag säger att det var 1 meter snö i Hamra. Fredag blev det 8 mil skoter. Ner till Funäsdalen och sen runt upp på fjället och tillbaka. Riktigt kul var det. På kvällen tog vi pulka, madrass och tefat med upp till skidbacken och åkte så det stog härliga till. Jobbigt bara att klättra upp för backen, men vad gör man inte för att åka pulka. Sen gick vi och duscha och basta innan det blev tacos i husvagnen. Somnade skönt på kvällen. Lördag var vädret lite sämre. Det hade kommit upp några fler till vagnarna som skulle ut o åka skoter, Henkan drog med dom. Simon, Felix och jag drog på oss slalomutrustning och drog till backen. Trots blåst och snöande så åkte vi lite i barnbacken innan vi gick in och åt lite mat. När vi kom ut igen för att åka lite mer så blåste det rätt så rejält så killarna gav upp. Det blev en eftermiddag i vagnen. Åkte upp till värdshuset på kvällningen en sväng så killarna kunde spela lite och jag fick mig en cider. Efter god mat i vagnen så var Henkan slut så vi la oss tidigt. En härlig helg i snön, nu längtar vi tillbaka!!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Malin

Gud va härligt med snö och skoteråkning, det är ju hur kul som helst att åka skoter. Jag tror jag aldrig har längtat så mycket efter snö som nu.
Det finns ju inget kul för barnen att göra ute och inte för oss vuxna heller. Oscar tog fram cykeln idag en stund...
Kram

2008-01-20 @ 21:08:59
URL: http://malle13.blogg.se
Postat av: Helen

åh låter som en dröm.. blir lite avis. här sitter jag å har en sambo med lunginflammation, Leo förkyld.. och Ja Thea är det väl helt frisk nu hon.,, längtar tills alla är friska å vill ha SNÖ.. trist vinter.. måste man flytta härífrån för att få lite snö att leka i.. suck

2008-01-20 @ 21:32:25
URL: http://helenw78.blogg.se
Postat av: Petra

Jag blir HUR AVUNDSJUK som helst! Vill också åka skidor och busa i snö...Får trösta mej med de tre cm som jag fick sopa av bilen i morse. Kul att du är aktiv på din blogg Marie. Det lättar upp min vardag. Kram

2008-01-21 @ 08:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0