Sommar

Då orkar man inte blogga FAST jag är inne på datorn minst en gång om dagen. Konstigt. Det är som om hjärnan tagit sommarlov den också.

Igår slog det slint i min hjärna iallafall. Bakade bullar, chokladsnitt och mormors halvmånar. Väldigt duktigt gjort om jag själv får säga det. Så nu tänker jag bara göra chokladbollar då barnen fyller år om några veckor. Ja, tårta så klart ska dom ju ha. Fast det blir en köpt och en hemgjord. Jag klarar inte av att göra prinsesstårta så det får bli att köpa åt Simon medans Felix vill ha jordgubbstårta och den gör jag mer än gärna själv. För den som läser och inte vet om det så fyller dom år med en dag mellan, 21 och 23 juli. Kalas någon gång runt om alltså. Håller med Simon när han tycker att det inte är kul att alltid få paket samtidigt som Felix, jul och födelsedag. Har iallafall deras barnkalas olika dagar så dom får känna av det iallafall. Jobbiga då är för dom barn som bägge killarna bjuder, två kalas under en vecka.

Jag är inte världens plinga när det gäller köks tjänst. Om jag ska laga mat så blir det oftast något snabbt och enkelt. Så döm om min förvåning när jag i förrgår gjorde egen lasange. Det blir såååå gott när man gör själv.

Hmmm, får nog hålla med Ulrika att det är något konstigt med mig nu. Både lagat ordentlig mat OCH bakat under två dagar. Måste nog läggas in för kontroll.

Solen skiner idag!!! Poolen är framme åt barnen. Måste passa på att klippa gräsmattan nu på förmiddagen. Tror jag åker och jobbar ikväll när det är lugnare.

Kram


Kommentarer
Postat av: Helen

såg dig när du snurrade runt på gräsklipparen idag... härligt att ha bakat nu så slipper du när det börjar närma sig..

kram

2008-07-03 @ 20:47:41
URL: http://helenw78.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0