SHIT!!!

Jag är sååååååååå nervös!!! Imorgon är det dags för Simons första RIKTIGA brottar tävling. Tur att hans nerver inte är lika som mina. Jag håller på att svimmar snart tror jag. Både nervös och tycker det ska bli OTROLIGT roligt och spännande.

Usch ja, kanske ska erkänna hur hemsk mamma jag är också. Vägde Simon på brottningen i tisdags, då stog vågen där på 26,2. Om han väger mellan 26,1 och 29,0 så får han brottas i 29 kg klassen. Hmmm, väger han 26,0 och mindre så får han vara i 26 kg klassen. Ikväll fick han inte äta godis eller dricka dricka. Åt frukt till kvällsmat och inge frukost imorgon innan invägningen så kanske kanske han klarar 26 kg gränsen. Hemska hemska mamma!!!! Frukosten blir lätt eftersom han gärna vill vara vaken flera timmar innan, men ikväll var det han själv som var så medveten att han bara åt äpple. Ska jag bli en sån här jobbig mamma? Fast han skulle klara sig bättre i en mindre klass är jag säker på. Haha, nu låter det som jag håller på att övertala mig själv vad bra det är att han inte fått godis ikväll. Fast det är ju bara fredag och det heter ju lördagsgodis för att det ska ätas på lördag. Mitt samvete som nu skriver allt det här har faktiskt köpt en STOR chokladkaka till honom att äta imorgon efter tävlingen!!!

Den här veckan fick inte grabbarna någon veckopeng. Hade sagt till dom att städa rummet i källaren den här veckan, men det fixade dom inte. Ingen veckopeng och det ska städas innan nästa fredag för att få peng då.

Riktigt trevligt att luncha igår. SÅ trevligt att nu är det bestämt att vi ska dricka te och äta scones en torsdag. Dom har öppnat ett mat/fika ställe på Mobackes som vi ska testa teet på.

Kram


Kommentarer
Postat av: Helen

helt rätt med veckopengen.. dom är ju stora nu dina grabbar.. .. förstår att du är nervös... hoppas det går bra å att han kammar hem alltihopa :-)

jag är ju ärligheten själv å tänk om jag åkt å nån har sett mig.. då får man ju farbror polisen efter sig.. huga... men ingen har ringt än... å hoppas ingen ringer heller.. men annars är det ju tur att pappa har egen bilverkstadsfirma... hehe

trevlig helg å lycka till imorrn kram

2008-10-10 @ 23:05:37
URL: http://helenw78.blogspot.com
Postat av: Mimmi

Tack för lunchsällskapet. Jag har hört ryktas att Afternoon-tea är helt fantastiskt så se till att följa Simons exempel och inte äta innan! Jag håller tummarna för honom idag. Kram

2008-10-11 @ 10:03:29
Postat av: marcus

vilken idrott det nu än är, så MÅSTE man ha frukost!!

//marcus

2008-10-11 @ 12:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0