Tisdag

Igår kväll gjorde jag äntligen en äppelpaj. Mattias, Pernilla, Jennifer och Jossan kom på besök så jag slog till stort och fixade en paj. Var helt säker på att det skulle bli torr, såg så ut i ugnen, men om jag själv får säga det så blev det riktigt bra. Den tog slut också, 4 vuxna och 5 barn så vore det nästan konstigt om den inte tog slut.


Har anmält Simon till brottningen på lördag också. Vägde honom i söndags på badet för att veta om Jari hörde av sig. Han är alltså 9 år min långe Simon och han väger nästan 27 kg. Vägde Felix också och han är 6 år och väger 20 kg. Nu är det iallafall klart inför lördagen, har lånat brottarskor utifall vi inte hittar några där. Ska ju vara speciella skor så vi hade tänkt att nu är det dags att köpa ett par åt honom.

Just det. Felix är vänsterhänt. Kanske jag nämnt det någon gång. Vi satt i helgen och skrev lite bokstäver och nu är det konstaterat att han är vänsterhänt. Han skrev jättebra, men han sa själv att han ska byta hand senare. Jag sa till honom att det där kan man inte bestämma och att båda händerna är lika bra. Klart han reagerade när det blev att vi pratade om att han skrev med "andra" handen. Fel man gör som förälder ibland, pratar först och tänker sen.

Kram

Kommentarer
Postat av: Helena Nilsson

Tänk att du fick en vänsterhänt. Här är det bara Micke som är vänsterhänt varken Ebba eller Rasmus har ärvt honom.

Kram

2008-10-07 @ 20:30:23
Postat av: Yvette

Christian är vänsterhänt han med och varken jag eller lars är de så de är väl farfar han har fått ärvt de av..ÅÅ va gott med äppelpaj föresten,ni har väl egna äpplen förmodar jag!?

2008-10-08 @ 18:40:27
URL: http://vettans.blogg.se/
Postat av: Nettan

Hej!

En vecka räckte sprutan... suck Nu är värken tillbaka, värre än nånsin... Ja, jag kollade Bonde ikväll, kul att han kom med, men det förstod man nästan!

Kram

2008-10-08 @ 22:59:20
URL: http://nettis73.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0