Värsta dagen!!!


Tror inte att jag blivit så svettig någon gång av att bara stå still. Börjar från början.

Åkte iväg vid sju på morgonen, mot Matfors. Hade packat ihop massor med frukost, kycklingsallad och drickbart. Direkt när vi kom fram var det invägning och mitt smarta "ät-inget-strunt-mat-eller-godis"-trick sprack, han vägde mer och kom med i 29 kg. Sen blev det äntligen frukost. Aldrig sett så många hungriga samtidigt tror jag, det mumsades smörgåsar och yougurt överallt. Det började med en invigning där alla brottare kom in i rad och presenterades lag-vis.

invigning

Sen satte allvarlet igång. Otroligt kul att se alla brottare. Skrek, skrek och skrek för att heja på våra duktiga Söderhamnare. Otroliga ungdomar!! Simon fick vänta och vänta innan det blev dags för första matchen. Alla hejade på honom och efter liten match så vann han!!!

etta

Sen blev det väntan igen och mer hejande på andra. Så blev det dags för match nummer två. Det var DÅ jag blev så svettig. Det var värsta matchen på hela dagen för alla Söderhamnare. Han fick kämpa och kämpa. Han reste sig flera gånger med den andra grabben på ryggen, trodde inte att Simon var så stark. Bägge grabbarna grät och blödde, men ingen gav sig. Helt otrolig match, kan inte beskriva den. Den andra grabben vann till slut på poäng. Simon blödde och grät och var helt slut.

       

Som tur var blev det lång väntan igen innan nästa match. Han skulle inte köra den heller sa han men ledaren Jari sa till honom att han inte kunde dra sig ur nu, det var bara att köra. Han förlorade även den matchen, MEN fick så pass mycket poäng att det blev den killen som kom utanför pallen.

SIMON KOM TREA!!!


Första RIKTIGA tävlingen, med blod, svett och tårar och han kom TREA!!!!

Kan ju bara säga att jag är världens stoltaste mamma!!!

Hela gänget var otroligt bra och det blev åtta medaljer och tre som kämpade bra, men hamnade utanför medaljpallen.


Nu längtar vi efter nästa lördag när vi drar till Sandviken för tävling!!

Kram

Kommentarer
Postat av: marcus

ohhhhh KUuul :) :) :) :) se om han klarar brotta ner mig också sen xD haha :D kul att han kom 3:a HÄLSA han från mig :) Kämpa på!!

2008-10-12 @ 11:13:48
Postat av: Helen

va kul.. stort grattis.. men man tycker ju han är lite för blod svett å tårar. men det ska väl börjas i tid antar jag.. kram

2008-10-12 @ 11:44:02
URL: http://helenw78.blogspot.com
Postat av: Helena Nilsson

Grattis Simon du har kämpat bra. Vi tänkte ha kalas för Rasmus lördagen den 25/10 passar det er. Kram

2008-10-12 @ 16:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0