Det blev en tvättdag

Barnen var riktigt leksugna idag. Började med att skjutsa ut Felix till Jonas, det slutade med att Jonas åkte med oss hem istället. Simon lekte med Erik när Jennifer och Julia ringde. Klart dom kunde komma och leka. Så det blev en riktig lekdag!!! Kul att se och höra hur dom leker också. Dom lekte tillsammans alla sex ett tag och då delade dom in sig i olika grupper och bytte hela tiden så alla fick vara med alla. Det var innebandyträning i hallen och någon bil-lek uppe.

Själv fick jag mig en rejäl tvättdag. All tvätt från fjälls hängde torkad och väntade på ihopvikning + fick tvätta 4 maskiner till idag. Handdukar, lakan och kläder som jag inte orkade med innan jul. ÄNTLIGEN är det gjort. Har börjat fundera på hur jag ska fixa till det i källaren. MÅSTE verkligen skaffa mer hyllor där nere för just nu blir det mest bara nerslängt i väntan på bättre tider. Fast med dagens tandläkarpriser och att både Henkan och jag fixade klart våra rotfyllningar precis idag så finns inga pengar kvar till.... tja, knappt mat. Herregud vad dyrt det är med tandläkare. Fast nu har man inge ont längre iallfall. Lite kul när jag satte mig i tandläkarstolen i morse och hon skulle börja borra. "STOPP, ni måste väl bedöva" hojtade jag så gott jag kunde med en borr i munnen. Tanden var ju död nu så det var bara att köra på, häftigt. Så nu har man en död tand också, haha.


Kram

Kommentarer
Postat av: marcus

hahaha aaa du hitta mig :D :D :D

2009-01-07 @ 18:10:12
Postat av: jennifer

uuusssccchh jag hatar tandläkare fy faaan vad det är äkligt i sommar var det första gången jag drog jag hållde på att dö av rädsla<3

2009-01-07 @ 18:42:35
Postat av: Anonym

Hej på Er!

Tack för idag ni måste väl pusta när vi äntligen åkte. Alice skrek hela vägen hem.... Kände också att både Anders och jag pratade som om vi inte sett folk på länge.. Vi hinner ju aldrig prata med varandra som ni nog märkt..

Elin sover gott nu och vi andra har tittat lite på Grammisgalan. Men nu ska vi sova. Ni sover kanske redan. Jonas var jättenöjd med dagen föutom att de hade pratat om häxor.... Kram på ER från Hela fam. Norlund

2009-01-07 @ 21:17:31
Postat av: Helen

ja urk för tandläkarpriser.. men skönt att du slipper ha ont.. kram

2009-01-07 @ 21:40:19
URL: http://helenw78.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0