Här ska gro...

Igår när jag hackade paprika kom Felix på att han hade fått en sån planta från dagis ifjol, men det blev aldrig någon paprika på den. "Dum" som man är så sa jag till honom att vi får försöka själva iår då. Skulle behöva några fönster kanske bara som ett växthus. Då kom han på att vi kan ju köpa ett. Idag blev det bara så att åka och leta ett litet i plast. Hittade ett på Coop med två hyllor i. Felix blev jätteledsen, man ska ju kunna gå in i ett växthus. Hmmm, iväg till Barnens Hus och kollade. DÄR fanns det. Nu har vi byggt ihop det och planterat paprika i en hink.



När jag hämtade Nilla hos mina föräldrar ikväll berättade jag om växthuset. Då bidrog hon med tomatplantor. barnen blev jätteglada. Imorgon ska vi hitta på fler saker att plantera.

Kram

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vad kul att ni börjat odla! Det är jättekul. Glöm inte bort att vattna bara....det måste även göras när ni inte är hemma...men ni kanske ska vara hemma hela sommaren???? Kram!!



Tack för senast förresten! hälsningar från norlundarna!!!!!!!!:)

2009-05-24 @ 21:42:59
Postat av: Linda

Kul. Önskar mina grabbar var lika intresserade...

På ons åker jag och Pontus till Uppsala, operation på torsdag..

Kram

2009-05-25 @ 08:10:24
URL: http://puffis.blogg.se/
Postat av: Frida

Plnatera gurka, det funkar asbra och blir jättegott! Jag hade sånna plantor förut :)



kram

2009-05-25 @ 08:28:28
Postat av: Nettan

Men, vicket häftigt litet hus, perfekt till barna ju. Ett sånt skulle jag åxå villa ha, Jonte är superintresserad av blommor och sånt han med. Vare dyrt?

Kram nettan

2009-05-27 @ 17:45:55
URL: http://nettis73.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0