England

Sitter i Derby på Fridas rum. Resan hit gick jättebra. Lite trött blev jag när jag körde bilen i störtregn och kolsvart ute.Tur telefonen fanns då! Fick leta en stund på Arlanda också innan jag hittade vilken gate jag skulle till, stog ju inte i boardingkortet så som jag är van vid.

Flygresan sov jag mig mest igenom. När vi kommit till Manchester skulle jag leta tågstation, inte svårt alls. Det var bara att följa pilarna genom en kulvert så var man framme. Stog i biljettkön och min tur kom "run to the train" sa han i kassan, japp jag sprang och hann med. Annars hade jag fått vänta 45 minuter till. Tåg till Sheffiled, byte och sen tåg till Derby. Underbar resa med tåget, blev kär. Vilket vackert land. Jag var inte alls beredd på det. Det såg verkligen ut som "Hem till Gården" ute på landet. Med stenmurar runt åkrarna och smala vägar med häckar eller murar på sidan och alla tegelhus!!! Otroligt vackert!!

Väl framme i Derby blev det kramkalas med Frida, underbart att träffa henne. SEN ut till bilen och HON sätter sig på fel sida av den. Konstigt det kändes. För att inte prata om när hon kör ut på vägen och över på helt fel sida. Haha, jag reagerade direkt "NEJ VAD GÖR DU" haha. Snacka om skratta när man kör "fel".

Följde med henne på jobbet på eftermiddagen.

Hon är ju aupair i en familj med två barn på 6 och 9 år, Finn o Lena. Hämtade dom i skolan halv fyra, fullt med folk som hämtade barnen där. Alla slutade samma tid och hade börjat halv nio på dagen. Låånga dagar här för dom små. Kul att se alla i samma kläder, skoluniform. Varför har vi inte det i sverige, och samma skolväskor hade dom alla + matlåda. Sen var det läxläsning och simskola, tacos och film för barnen och när vi ätit klart åkte vi därifrån.

Drog ut på tre ställen under kvällen och träffade lite av Fridas kompisar, det var kul!!

Idag ska vi shoppa lite... Iallafall springa runt i affärer!!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Henkan

jaha själv är man hemma och är barnvakt....men det känns bara bra att få vara med barnen lite själv med det händer ju inte ofta...ha det kul nu vännen kram...

2009-10-17 @ 13:38:48
URL: http://minmi.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad jag vet så är man inte barnvakt till sina EGNA barn. Typiskt karlar, alla säger samma sak!

Kram Linda

2009-10-18 @ 22:36:31
URL: http://puffis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0