Jobb och råtta

Haft en helvetes dag på jobbet. Eller egentligen inte heller, men det är jobbigt när det inte stämmer med alla siffror och man ska hitta felet. Fixade sig tillslut iallafall.

Har även haft lite besök där på jobbet i några dagar. Igår när jag köpte frukt dit, la in allt i kylen med en lapp " Finns frukt i kylen. Vill inte ha framme för råttan" kändes som att nu får det vara nog med besök ett tag. Var lite roligt ändå. När jag kom till jobbet igår så såg jag skuggan från honom när han stack iväg. Sen satt jag där alldeles i min egen värld DÅ kommer han smygandes och tror att ingen är där. Snacka om att han blev stel när jag frågade honom "vad tror du att du håller på med", han bara stannade och stirrade ett par sekunder på mig innan han sprang som en tok iväg. Kurt kom med två råttfällor!! DET tog inte knäcken på honom. Han hann nog inte ens märka dom två. Kurt hade även jagat den med eter tror jag det var så idag hittade Lennart honom död på golvet i städskrubben. Var jag nå överlycklig över att han tittade in där idag??!!! Imorgon ska jag städa och INTE hade jag velat öppna och sett honom där. Råtta och råtta, det var en söt liten mus, men dock ohyra!!

Livet känns annars som vanligt igen med skola, kompisar och aktiviteter att skjutsa till!! I måndags tog grabbarna andra vaccinationssprutan och den här gången gick det såå bra och ingen insjuknade efter den, än iallafall!!

Ikväll när kompisar åkt hem så blev det lite innebandyspel för Felix här hemma, med dans!!


Simon satte sig med läxa och sen blir det nog datorn skulle jag tro.

Själv sitter jag och myser med Spotify och Frida-musik!!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Ulrika o Anders

Hej!



När jag började läsa trodde jag att det var Henkan som smög på dej men tyckte ändå inte att det stämde. Hade du gömt godis hade jag tveklöst trott det var Henkan... Skönt att det klarnade i slutet och det inte var Henkan som förgiftats.



Kram

2010-01-15 @ 17:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0