Solen

Idag är det så där underbart väder så det nästan gör ont i en, solsken i massor. Lite synd tycker jag såna här dagar att barnen inte är små längre, då kunde man leka med dom ute. Bygga snögubbar, göra snölyktor och framför allt bara sitta och lyssna på dom när dom leker!!

Jag har sitter på trappan ute med Nilla bredvid mig. Lyssnar på fåglarna som kvittra till varandra runt omkring. En satt visst i trädet alldeles bredvid mig och pratade med en annan som satt i ett träd 50 meter bort. Lyssnade sen på grannmamman med barn som spelade fotboll. Härliga skratt och glada rop vid mål!! Ett av mina barn kom hem med två kompisar. Inte skulle dom gå in än inte, nä det är kojbygge som gäller så dom försvann bakom huset. Tänker på min stora kille som är på brottarläger i Matfors, tror han har väldigt roligt just nu!!

Funderar på stugan. Ojojoj, vuxenpoäng tror jag det blev den här veckan när man skaffade en stuga. Allt gick så fort, vi som hade bestämt oss för att glömma den underbara stugan och nu är den vår!! Lite nervöst var det att berätta för barnen:
-Nästa år blir det inge husvagn och fjällen
-
VA?????????
-Nä det blir stuga och fjällen.
-JAAAAAAAAA!!!!!!

Dom blev riktigt glada och nu längtar vi alla till första gången vi får kliva in där och göra den till vår!! Var och tittade på den i januari och jag har ju glömt hur den verkligen såg ut, har ju kort som tur är men ändå. Vi får med möbler och lite annat, men vet inte riktigt vad. En sån där det-pirrar-i-magen-av-spännning-längtan-nervösitet känsla är det just nu.

Hihi, nu kom det fler barn ut från grannhuset och spelar fotboll i snön, tror dom fått vårkänslor!!

Åker lite bilar förbi på vägen och då och då tutar det till och det är någon man känner, le och vinka!! Ler gör man ju utan att tänka på det iallafall nu när man sitter och mår så här härligt skönt!!

Igårkväll hade vi en trevlig kväll hos Gunnar och Cilla. Blev bjuden på tre rättersmiddag som dom alla hade hjälpts åt att fixa, mycket gott! Ska komma ihåg att sno receptet på förrätten, en toast med räkröra på som var underbart god!!

Just ja, måste åka och handla fika till imorgon. Dags för nybörjarcup i Gävle för Felix!!

Fryser om händerna gör jag också nu. Dags att gå in och göra lite nytta istället för att sitta här och fundera.


Kram

Kommentarer
Postat av: Helena

Ebba och Rasmus ser fram emot att få bo i eran stuga vi såg att det är nära till många slalombackar. Fast Rasmus tycker vi skall vara mest i Tänndalen för där finns favoritena, trots att han aldrig provat Funäsdalen och bara 1 gång i Ramunberget. Kram

2011-03-19 @ 18:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0