Konfirmation

Igår konfirmerade Jennifer sig. Det var länge sen man var på en konfirmation. Jag gillar att sitta i kyrkan och titta på bilderna, lyssna på prästen och sjunga psalmer. Prästen var jättebra och lättsam. En av tjejerna som skulle konfirmeras fick döpas före och då säger prästen "det fixar vi nu", det gillade jag!! Ljusne kyrka var vi i och den är fin att sitta och titta i. Psalmerna däremot... 5 stycken och jag kände bara igen 1 av dom. Ingen annan verkar heller känna igen fler för inte blev det nå sjungit där inte. DET tycker jag var lite tråkigt.

Annars var det jättefint!!

 

 

Dom fick läsa ett stycke och tända ljus för att berätta om ett kristusband ingen aning vad det heter på riktigt. Sen blev det nattvard. Även jag tog nattvarden. Nuförtiden så dricker man inte vinet utan man doppar oblatet i vinet istället. Kändes helt okej tyckte jag!



Sen blev det smörgåstårta och kaffe med kaka hemma hos Jennifer.

Kram

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0