Typiskt...

Då har hösten satt igång!! Igår var jag ute och tog reda på äpplen på marken för att sen kunna klippa gräsmattan. Jo eller hur, då började det att regna. Japp, hösten är här!!



Hösten innebär ju också föräldrarmöten och utvecklingssamtal. Så Henkan fick sticka iväg på första föräldarmötet eftersom det var på en tisdag och det betyder ju babysim för min del. Inte för att Henkan inte kan gå annars, men kontrollfreaken Marie måste ju oftast vara där också. Det var möte för Felix klass den gången iallafall och det gick väl bra. Förutom..... Jag blev på ett konstigt sätt utvald till klassmamma!! Hur kan man det när man inte ens är på mötet???? TYPISKT!!!! Jag hade lovat att ordna ett konto för att spara till klassresa och tänkte att gör man det så slipper man liksom resten. Nepp så tänkte inte dom andra. Klagar jag??? HIHI, nej jag tyckte ju faktist att det var riktigt roligt!!!

Sen blev det föräldrarmöte för Simons klass och den här gången var det en torsdag så jag kunde gå!!! Hmm, så var man där igen. Simon går ju i 6-an och jag tycker helt klart att NU måste dom få ihop lite mer pengar till klassresa så det blir lite mer än kanske Sandvikens badet. Där la jag ut mina idéer så pass att just nu sitter jag och väntar på 72 st kakburkar (rättelse 72 kakburkar VAR av 5 olika sorter så det var ju 360 burkar)  som ska levereras hem till mig. Milo (Simons lärare) hade sagt i klassen att man kan nog säga att jag är som en klassmamma. TYPISKT!!! Läskade jag mig???? Ja så klart!!!

SÅ nu är man i full gång att fixa till en klassresa till sommaren för Simons klass och samtidigt börjat spåna på idéer för Felix klassresa!!!

Känner igen det här jag, mina föräldrar var alltid klassföräldrar för min klass när jag var liten!!! Äpplet faller inte långt från grenen!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag råkade ta upp Ebbas fråga om de inte skulle ha disco som brukligt är i år 6. Vem fick då ansvaret att fixa den, så klart jag så få se hur vi löser det på bästa sätt. Eleverna skall ju göra det mesta. Hoppas jag.

2011-09-24 @ 16:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0